Winkelen is beleven
Vandaag ga ik naar Deterd Mode aan de Grotestraat 100 in Borne. Het valt me op dat er voldoende parkeerplaatsen zijn. Dat is fijn! Ik parkeer mijn auto pal voor de deur en loop naar binnen. Terwijl ik rondkijk komt er een dame naar me toe. Zou dit eigenaresse Anja Deterd zijn? Ze is het. Anja vertelt dat Deterd Mode al bestaat sinds 1966. In 1990 heeft zij samen met haar man, Frank, het bedrijf overgenomen.
Anja vindt het belangrijk om klanten kleding aan te reiken die zij zelf nooit zouden kiezen, want hierdoor krijg je verrassende combinaties. “Wat je hebt hoef je niet te kopen”, stelt ze. Vrouwen die het belangrijk vinden om goed gekleed te gaan behoren tot de doelgroep van het Bornse bedrijf. Stoer, vrouwelijk en bovenal fashionable.
Ik ben hier vandaag niet alleen voor een leuk kennismakingsgesprek, maar ik heb ook een missie. Een van de bezoekers van mijn workshop figuuranalyse heeft mij ingehuurd als personal shopper en vandaag zoek ik voor haar een pantalon, een blouse en een jas. Tijdens het rondneuzen stuit ik op de broeken van het Turkse merk Mavi (blauw). Mavi is opgericht in 1991 in Istanbul. Ze hebben een passie voor trendy producten met een hoog kwaliteitslevel en een uitstekende pasvorm. De broeken zijn casual, hebben mooie wassingen en stiksels. In elke broek zit stretch en wordt ook wel gecombineerd met een coating of een klein ritsje. Het zijn stoere vrouwelijke broeken. Lady Gaga, Britney Spears en Kate Winslet dragen ook broeken van Mavi.
Zoals veel retailers in de regio houdt Anja Deterd gedurende het jaar verschillende events.
“Winkelen moet leuk zijn en een stukje beleving creëren”
Beleving wordt steeds belangrijker. Al snel vind ik enkele geschikte items voor mijn klant. Ik zie ook nog een prachtige sjaal die perfect bij de jas past. Ik bel de dame in kwestie direct en gelukkig is ze in de gelegenheid om langs te komen. Dat komt goed uit. De outfit zit haar als gegoten en de koop is gauw gesloten.